Novo Nordisk är ett globalt läkemedelsföretag som vi haft förmånen att arbeta med vid flera tillfällen. Uppdraget har då varit att skapa ett koncept och en givande och minnesvärd upplevelse kring deras event och konferenser. Våren 2021 var det dags för ännu ett uppdrag. Efter en lång pandemi-period där det fysiska mötet ersatts av digitala, hade alla ett stort behov av att träffas, umgås, återknyta bekantskaper och säga hej till nya kollegor som börjat under året.
Vi fick i uppdrag att skapa en konferens med ett koncept med fokus på just detta, att träffas och umgås på ett avslappnat sätt. Vår idé tog avstamp i det faktum att det digitala mötet har öppnat upp för fler kontakter, med fler människor, på fler platser. Och hur man möter nya människor begränsas inte av ens fysiska plats på jorden.
För att knyta samman den nya tidens möjlighet att möta människor på avlägsna platser, med umgänge på ett härligt och avslappnat sätt, tänkte vi i tanken och i anden, ta våra vänner på Novo Nordisk till andra sidan jordklotet. Till en plats där avslappnat umgänge är en folkrörelse, Hawaii. Där möts man av ett innerligt och gästvänligt: Aloha, som bokstavligt talat betyder närvaron av andetag och som hyllar det verkliga mötet.
Deltagarna fick en genuin stillahavsupplevelse, med Tiki-bar, specialbeställda hawaiiskjortor från “the Big Island, en hawaiiansk parlör och en garanterat avslappnad quiz om hur man lever livet i flip-flops.
Novo Nordisk valde, på grund av det osäkra läget kring pandemin, att dela upp det verkliga mötet i två konferenser. Båda genomfördes under augusti 2021.