Samarbetet med Trelleborgs FF har pågått under flera år och för varje ny säsong tar vi en ny riktning med kommunikationen vilket gör arbetet både dynamiskt och roligt. NocNoc har varit med på deras resa i Superettan upp i Allsvenskan och sen tillbaka ner igen och inför varje säsong försöker vi anpassa matchkommunikationen till den position som klubben har. Detta gör vi utan att göra avkall på de grunder klubben och varumärket vilar på. I Trelleborgs FF jobbar man ihop mot gemensamma mål och kavlar upp ärmarna när det behövs. För några år sen var de nere för räkning men satsade på sina egna unga förmågor och är nu tillbaka i svensk elitfotboll. Mycket tack vare den laganda och de värderingar som är grunden för föreningen. En grund som står djupt rotad i tanken om att inte bara spela utan även vara fotboll, på riktigt, något NocNoc alltid har som grund i kommunikationen.
Trelleborgs FF vill ha en nära och avslappnad relation till deras publik och följare. Vi försöker därför alltid ha en liten humoristisk ton i kommunikationen och fånga upp aktualiteter som händer i närområdet.
Säsongen 2019 hade TFF ett stort fokus på att arbeta för en mer enad och jämställd fotbollsklubb. De vill även öppna upp och inkludera hela Trelleborgs stad i gemenskapen. Vi på NocNoc har utifrån dessa önskemål uppdaterat det omtyckta manéret och fokuserat på att förmedla att hela klubben står bakom varje enskild prestation.